Túracélok

Csillagtúrák gyalog a Stiefelhaustól

Orthofer: II. András vadászháza az Orthofer hütte Ausztria egyik leghosszabb sífutó pályájának kiinduló pontja is egyben, másrészről egy gyönyörű alpesi panorámával rendelkező kis vendéglő. A Bakancsos vendégházat a Landhotel Berger felé indulva hagyjuk el, közel 1 km-t teszünk meg az aszfaltos úton, amikor egy kis tábla jelzi, hogy az erdőn keresztül eljuthatunk a piros jelzést követve az uticélunkhoz. A kiruccanás - gombaszedés, áfonyaszüret és egy sörözés közbe iktatásával a vendéglőben - sem tart 3-4 óránál hosszabb ideig (oda-vissza gyalogosan) nagyon kényelmes tempóban.

Arzberg hütte: Az 1111m-en lévő kis vendéglőt a házunktól több útvonalon is elérhetjük. Az egyik ilyen lehetőség, ha a sípályán átvágunk célba véve a kis faházat odalent és így kiérünk az aszfaltos útra, ahol 250m után tábla jelzi utunkat. Balra fordulva a „Romai” felirat a kis fa bakancson jelzi a helyes irányt. Itt haladva az erdőben az út elágazik, jobbra jelzi az Arzberg hüttét, amely úton egyenesen a hüttéhez megyünk, ez az út szintén oda-vissza gyalogosan, maximum 3 óra. Ha balra haladunk tovább egy kis idő múlva az erdei úton kanyarogva a fenyőerdőn lecsorogva elérünk egy hegyi patakhoz, pihenőhöz és egy kis vízeséshez, ahonnan jobbra tábla jelzésére hallgatva elérhetjük kicsit hosszabb úton az Arzberg hüttét. Vigyázzunk, nehogy Waldbachba kússzunk le, időben vegyük észre a jobbra felszökő murvás utat, ami az Arzbergre vezet. Ennek az útvonalnak a megtétele szintén nem vesz igényben 4 óránál többet.

Wenigzell kilátó: gyalogosan kb. 5 km-t megtéve érjük el Wenigzell települését egyenesen haladva a Kraftpfad nevezetű turista úton. Az út odafelé egyszerűbb, szinte csak csökkentjük a magasságunkat, visszafelé ugyanezeket az elvesztett métereket vissza kell nyernünk. Wenigzelltől a 920-as túraúton jutunk el 1065m-es Toten Mann kilátóhoz, ahonnan jó időben az éles látásúak akár a Magyar hazáig is ellátnak. A túra közel 20-25km oda-vissza gyalogosan, de kényelmesebben megtehetjük meg az utat, ha Wenigzell falucskáig leautózunk, és onnan indulunk útnak gyalogosan.

Hochwechsel 1743 m: Ha gyalog indulunk neki a hegynek a Stiefelhausból, akkor egy egész napos túrára, korai indulással - kései érkezésre kell számolni, mivel a túra kb. 35km táv és közel 11óra menetidővel kell számolni, kényelmes tempóban. Az út gyalogosan a „Romai” úton indul az említett Arzberg felé, a vízesésen át Breitebrunn falucskáig, ahol már a Hochwechsel alatt találjuk magunkat. Ide autóval is eljuthatunk, pontosabban a Rabl-kreutz hütte parkolójában 1394m-en hagyjuk az autónkat, ahonnan laza sétával, legelőkön át jutunk fel az 1743m-es csúcsra.

vissza a túracélokhoz

Képek a túráról

Az alábbiakban a túráról és a hegyről készült fotók tekinthetők meg. A képek rákattintással kinagyíthatók, és a felugró ablakban is lapozhatók.