Túracélok

Csillagtúrák autóval a Stiefelhaustól

Pöllau, Herberstein: Házunktól 55km-re található Herberstein szafari parkja és kastélya kitűnő úti cél Pöllau zarándokhely megtekintésével összekötve. A teljes napot igénylő kulturális és szabadidős program egyaránt megfelel a kicsik és a nagyok igényeinek. A Tierpark Herberstein a Stubenbergsee mellett található, ahol akár fáradt izmainkat megáztathatjuk a tófürdőben. Sankt Jakob i.W. falucskából Wenigzell felé vegyük az irányt, haladjunk tovább Pöllau felé. 34km (35perc) után elérjük a zarándokhelyet Pöllaubergen. Innen tovább haladva 21km (30perc) után érkezünk meg a Tierpark Herberstein parkolójához.

Teichalm: Házunktól Birkfeld irányába 49km után érkezünk meg a csodás környezetű Teichalmsee alpesi legelőkkel körbevont világába. Lehetőségünk nyílik gyerekeinkkel körbesétálni a tavat, megéhezve a tóparti vendéglőkben ebédet elfogyasztani, avagy a magunkkal hozott ételeinket a friss fűben piknikezve ehetjük meg. Hosszabb túrára is adhatjuk a derekunkat, a jól kitáblázott túraösvényeken akár a Hochlantsch 1722m-es csúcsát is célul tűzhetjük ki magunk elé. Ezen a környéken szintén egy egész napot el lehet tölteni csodálatos hegyvidéki környezetbe.

Raab-klamm: A Rába-völgye túra a Sankt Jakob i.W. falucskából mindössze 50km autózás után elkezdhető. Hosszabb és rövidebb túrát egyaránt indíthatunk a völgybe. Északi irányból Arzberg felől, ellenkező oldalról pedig Mortansch irányából (Gasthaus Jägerwirt) vághatunk neki a Rába szurdok túránknak. Az út a folyóval együtt kanyarog, hidakkal és gázlókkal átszelve azt. A kis túra 7km hosszan kanyarog, amihez kb. 3óra menetidő szükséges. A nagyobb lélegzetű menetelés közel 10km-es, ami kb. 5órát vesz igénybe. A túra egyaránt ajánlatos kicsiknek és nagyoknak.

Hohe Veitsch: Gross-Veitsch falut vegyük célba, ami a Bakancsos háztól 38km-re található. A parkolónk a sípálya tövében található vendéglőnél lesz, ez az út vége, innen tovább autóval nem mehetünk. A csúcs 1981m magasságát a Graf Meran menedékház (1836m) érintésével érjük el. Eleinte a sípálya oldalában kapaszkodunk fel a hegyre, majd egy rövid erdős szakaszt elhagyva nyitott törpefenyőkkel tarkított szerpentines túraösvényen jutunk el a Veitsch platójára. A menedékházban túraszezonban vendéglő működik és szállás is van, télen pedig az extrémebb túrázók számára "winterraum" nyújt menedéket egy kis asztallal és emeletes ággyal, plédekkel. A túrát egész-naposra tervezzük, így nagyon kényelmesen be tudjuk járni a hegy innenső oldalát. Akár gyerekekkel is nekivághatunk az útnak, de napos időben sapka, szemüveg és elegendő folyadékunk legyen!

Hochschwab: A házunktól mintegy 60km-re Seewisen közelében egy murvás úton találjuk meg a parkolónkat. Ahogy haladunk Gross-Veitsch falutól Turnau-Seewiesen irányába (táblák jeleznek), kanyargós kis utunk bevezet Seewiesenbe, ahol a házak előtt egy kis fa keret-kapu alatt kell befordulnunk (Mária szobor-stáció) és a murvás úton egészen a sorompóig megyünk. Innen indulunk a Seewiesen-völgyben. Első kis vadászkunyhót 1295m-en érjük el, majd a Voisthaler hütte következik (kocsitól kb: 3óra) 1660m-en és innen tovább haladva, 2,5 óra alatt érjük el a Schiestlhaust 2153m-en ahonnan a csúcs már csak 20 perc és elérjük a 2277m-es magasságot. A túrát teljesíthetjük egy nap alatt is, de akkor célszerű a korai indulás, azonban kényelmesen 1 éjszaka eltöltésével bármely hüttében meg tudunk szállni és így a túránkat 2nap alatt komótos tempóban tudjuk abszolválni.

vissza a túracélokhoz

Képek a túráról

Az alábbiakban a túráról és a hegyről készült fotók tekinthetők meg. A képek rákattintással kinagyíthatók, és a felugró ablakban is lapozhatók.