Túracélok

Hochlantsch (1722 m)

Fischbacher alpok 1722 m magas hegycsúcsa. A hegy számos megközelítési lehetőséggel bír. Könnyed túrával Teichalm felől megközelíthetjük a csúcsot, ahogy akár Mixnitzen keresztül a Barenschützklamm érintésével is feltúrázhatunk a hegyre. A szurdok leküzdése után szusszanást vehetünk 1209 m-en a hüttében és tovább haladhatunk a csúcsra. Kezdő-haladó klettersteig szerelmeseknek pedig Breitenau am Hochlantsch felől is meghódítható az 1720 m-es magasság. A „steig” közepes nehézségeket rejt magában, de javarészt B-s nehézségeket kell leküzdenünk a Naturfreundsteig-en. A csúcsról szép időben a környező hegyek (Schneeberg, Rax, Hochschwab…) és a csodás Teichalm is látható, azonban nemritkán élhetünk át gyors időjárás változást, ami a nyári meleget és napsütést zápor és hűs fuvallat váltja föl. A Breitenaui oldalról egy csodás kis alpesi kápolnával találkozhatunk, miután megpihentünk a panorámás teraszon a hütte árnyékában.

A klettersteiget ügyesebb gyermekkel is mászhatjuk, lényeg, hogy ne legyen tériszony. Egész napos elfoglaltságra kell számítani közepes technikai és erő igénybevételével.

vissza a túracélokhoz

Képek a túráról

Az alábbiakban a túráról és a hegyről készült fotók tekinthetők meg. A képek rákattintással kinagyíthatók, és a felugró ablakban is lapozhatók.